YOKOHAMA GEOLANDAR A/T-S

Geolandar A/T-S – bratnia dusza podczas przygody

Trudny teren to tylko wezwanie do działania dla GEOLANDAR A/T-S – w najwyższym stopniu konkurencyjnego ogumienia terenowego firmy YOKOHAMA dla SUV-ów. A gdy rozlegnie się zew cywilizacji, opona jest wystarczająco zaawansowana, aby można było zaprosić ją na przyjęcie. GEOLANDAR A/T-S – jedna opona zadomowiona w dwu światach.

Opona Geolandar A/T-S zaprojektowana została tak, aby zapewniać najlepszą równowagę pomiędzy osiągami na drodze i w terenie. W oponie Geolandar A/T-S zastosowano nową, wzbogaconą krzemionką mieszankę do bieżnika, składającego się ze specjalnie ukształtowanych bloków barku bieżnika, pośrednich bloków o zaokrąglonej krawędzi oraz schodkowych bloków środkowych, zapewniających połączenie dobrej trakcji na drodze ze sterownością w terenie.

  • Komfort i trakcja na drodze

Nierównomierne zużycie się opony znacznie zwiększa niechciany hałas kół. Opona Geolandar A/T-S posiada pośrednie bloki o zaokrąglonej krawędzi, z trójwymiarowymi ostrosłupami, podobnymi do rowków wzdłużnych Zig-Zag. Takie ukształtowanie pomaga redukować nierównomierne zużywanie ponieważ dodatkowe usztywnienie zmniejsza deformację bloków w warunkach naprężenia. Ułożenie bloków w 5-stopniowy, zmienny motyw sprawia, że hałas opony zredukowany jest do absolutnego minimum.

Po przeprowadzeniu wyczerpujących testów na całym świecie, firma Yokohama opracowała najlepszą dziś mieszankę A/T Mieszanka bieżnika oparta na krzemionce nie tylko oferuje znakomitą przyczepność na mokrej nawierzchni, lecz także żywotność opony.

Pięciostopniowa zmienność bloku – bloki wielożeberkowe o wielu długościach, uważnie rozmieszczone wzdłuż obwodu opony, zapewniają minimalizację hałasu wytwarzanego przez bieżnik: stanowią mile widziane zwiększenie komfortu w kabinie, dla kierowcy i dla pasażera. Ponadto obciążenie poszczególnych bloków bieżnika jest zoptymalizowane w celu wartościowego zmniejszenia nierównomierności zużycia.

Cztery głębokie i proste rowki – konstrukcja opony A/T-S jest oparta o główny układ bieżnika, składający się z czterech głębokich i prostych rowków. Jest to kluczowy element wpływający na najwyższą skuteczność odprowadzania wody przez oponę A/T-S i ma zasadnicze znaczenie dla jej właściwości zapobiegających aquaplaningowi, dodatkowo poprawiających prowadzenie na mokrej nawierzchni.

  • Kontrola i ochrona w terenie

Opatentowane wielostopniowe rowki pomiędzy blokami bieżnika są częścią sekretu znakomitej trakcji opon Geolandar A/T-S w terenie. Pomaga to usuwać błoto i brud, sprawiając, że opona lepiej wgryza się w krawędzie, zwiększając tym samym trakcję na luźnej nawierzchni.

Mocne osłony ścian bocznych – na ścianach bocznych opony GEOLANDAR A/T-S znajdują się mocne osłony bloków opony. Te ulepszenia nie tylko zabezpieczają oponę przez przecięciami i ścieraniem, ale ponadto zapewniają dodatkowe poziomy trakcji warunkach głębokich kolein w terenie.

Zalety:

  • Umożliwia oczyszczanie z błota i zanieczyszczeń, doskonała trakcja w terenie
  • Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni, zwiększony przebieg bieżnika
  • Niski poziom hałasu opony, zapewniający ciszę w kabinie
  • Zabezpieczenie przed uszkodzeniami ścian bocznych opony, a także poprawa trakcji w błocie

(źródło: informacje producenta)