VREDESTEIN QUATRAC 3

Opona Quatrac 3 jest jedyną w swoim rodzaju oponą na wszystkie pory roku firmy Vredestein. Opona ta stanowi doskonałą alternatywę dla kierowców, którzy w klimacie umiarkowanym pragną przez cały rok jeździć na jednym rodzaju opon. Rzucający się w oczy asymetryczny, niekierunkowy bieżnik z podziałem na część letnią i zimową zapewnia optymalne bezpieczeństwo i komfort jazdy w każdych warunkach pogodowych. Opona ta znacznie ułatwia kierowanie pojazdem, co jest niezwykle pożądane podczas jazdy w warunkach letnich na suchej i mokrej nawierzchni.

Zapewnia ona doskonałą przyczepność, przy równoczesnej dużej zdolności odprowadzania błota i śniegu w warunkach zimowych. W bieżniku znajdują się trzy podłużne rowki, pełniące nie tylko funkcję estetyczną, ale umożliwiające również skuteczne odprowadzanie wody.

Letnia strona opony Quatrac 3 znajduje się w zewnętrznej części bieżnika. Wyróżnia się ona niższą proporcją ilości gumy do pustych przestrzeni w rzeźbie bieżnika (więcej gumy, mniej pustych przestrzeni) oraz ograniczoną liczbą prostych lameli. W warunkach letnich zapewnia to dodatkową przyczepność po stronie zewnętrznej, zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. Dzięki dodatkowej ilości gumy po stronie zewnętrznej oraz sztywnym kostkom bieżnika opona sprawnie reaguje na każdy ruch kierownicą. Wewnętrzna strona opony Quatrac 3 posiada bardzo otwartą rzeźbę bieżnika z falistymi lamelami, które w warunkach zimowych zapewniają dodatkową przyczepność na ośnieżonej nawierzchni. Ponadto, ta część bieżnika posiada duże zdolności odprowadzające, dzięki czemu błoto i śnieg nie są w stanie przyczepić się do bieżnika, co gwarantuje optymalną przyczepność. Opona Quatrac 3 posiada oznaczenia płatka śniegu i M&S, oznaczające, że spełnia wymogi stawiane oponom zimowym.

Zalety:

  • Niska oraz ograniczona ilość odchylnych lameli (strona letnia) – optymalny kontakt z nawierzchnią drogi oraz doskonała kontrola jazdy
  • Otwarta struktura profilu wyposażonego w faliste lamele (strona zimowa) – doskonała przyczepność oraz wysoka zdolność toczenia na śniegu i lodzie
  • Trzy centralne linie bieżnika – maksymalne odprowadzanie wody zapobiega poślizgom
  • Rozplanowana konstrukcja i profil – niski poziom hałasu, spełniający nowe normy UE
  • Wyposażone w regularne kodowanie M&S oraz symbol „snowflake" – spełnia wymogi potrzebne do uznania za oficjalne opony zimowe
  • Ochraniacz obręczy (od serii 55 oraz niższych) – chroni obręcze aluminiowe

(źródło: informacje producenta)